trening personalny

Trening personalny

HEALTHY & FIT
FUNKCJONALNY TRENING PERSONALNY

Jest to system treningów, który łamie zasady narzucone przez wygody ,,fałszywego komfortu ” jaki stwarza siłownia. Przywraca nam możliwość ponownego odkrycia potencjału naszego ciała. Trening funkcjonalny pomaga zapewnić Państwu wytrzymałość, stabilność, siłę, mobilność i elastyczność, które są niezbędne dla zdrowego życia i dla uprawiania różnych dyscyplin sportu. Możecie codziennie korzystać z podstawowych funkcjonalnych wzorców ruchowych jak pchanie, ciągnięcie, obracanie, przenoszenia i ćwiczeń w pozycji kucznej oraz wykorzystywać wzorce chodu i biegu.

Trening funkcjonalny wykorzystuje ćwiczenia, które poprawiają sprawność poruszania się w tych podstawowych wzorcach, pomogą dać ci siłę i zwiększyć wydajność, dzięki czemu można osiągnąć swoje cele treningowe w sposób bezpieczny i zdrowy.

Dlaczego trening funkcjonalny jest ważny ?

Życie jest nieprzewidywalne i niestabilne. Więc dlaczego chcesz rozwijać swoją sprawność z wykorzystaniem stabilnych i przewidywalnych procedur i sprzętu? Bez względu na cel ćwiczeń , różnorodność możliwości i praktyczne zastosowanie ćwiczeń są najważniejszym elementem treningu.

Trening funkcjonalny proponuje ćwiczenia prowadzone w kilku płaszczyznach równocześnie. Angażuje do pracy wiele grup mięśniowych jednoczasowo, kształtuje koordynację ruchów i balans ciałem w momencie zachwiania równowagi. Trenuje też propriocepcję czyli tzw. czucie głębokie, stabilizację stawów oraz rozwija doskonałe poczucie własnego ciała i jego ułożenia w przestrzeni.

Siła jest wymagana do generowania i kontroli ruchu w destabilizowanym środowisku. Jest to zupełnie inny rodzaj siły niż w innego rodzaju treningach. W warunkach treningu funkcjonalnego tułów jest rdzeniem i pozostaje w stanie stałej aktywności w każdym ćwiczeniu. Stabilizacja tułowia jest niezbędna do utrzymania właściwego ustawienia i pozycji ciała. Ten rodzaj pełnego zaangażowania mięśni w pracę jest szczególnie widoczny podczas wykonywania bardzo wymagających ćwiczeń z wykorzystaniem masy ciała w zawieszeniu na TRX .

Istnieje nierozerwalny związek przyczynowo-skutkowy między równowagą, poczuciem świadomości ciała i stabilizacją. Ćwiczenia na TRX wprawiają organizm w stan destabilizacji pod obciążeniem ciężarem własnego ciała. Stwarza to wyzwanie dla ciała, gdyż musi przy współpracy różnych mięśni odnaleźć środek ciężkości i starać się go utrzymać. Umiejętność ta pozwala nam kontrolować naszą pozycję ciała i warunkuje płynne i sprawne przemieszczanie się w coraz bardziej wymagających pozycjach. Ta zwiększona zdolność do wytwarzania energii i do stabilizacji w pozycjach niesymetrycznych i niestabilnych koreluje bezpośrednio do zwiększenia wydajności w praktycznie każdym sporcie.

Gdy dowolna część ciała jest w zdestabilizowanym zawieszeniu podczas ruchu natychmiast wzrastają wymagania wobec mięśni. Aby przeciwdziałać niestabilności, łańcuchy mięśni muszą wspólnie dostosować się do sytuacji na znacznie wyższym poziomie niż w ćwiczeniu, gdzie pozycja i zakres ruchu są ograniczone i kontrolowane , jak w przypadku większości tradycyjnych ćwiczeń na maszynach w siłowni. Zwiększone zapotrzebowanie na stabilność stawów jest wyzwaniem dla mięśni stabilizujących do wspólnego utrzymania integralności. W tych warunkach pracują mięśnie by wykonać płynny ruch przy jednoczesnym kontrolowaniu utrzymania właściwego ułożenia ciała.

Trening funkcjonalny prowadzony jest indywidualnie i jest dostosowany do możliwości i ogólnej sprawności ruchowej pacjenta. Zaczynamy zwykle od prostych ćwiczeń i uczymy ich poprawnego wykonywania. Następnie stopniowo intensyfikujemy stopień trudności dążąc do osiągnięcia absolutnej perfekcji.

Trening jest w pełni bezpieczny i przeznaczony jest dla kobiet i mężczyzn w każdym wieku.

ZAPRASZAMY MAMY DO KORZYSTANIA Z NASZEJ OFERTY.